noozdahkado

noozdahkado

noozdahkado

noozdahkado

noozdahkado

  • ۰
  • ۰

پیامبر شجری رئیس اتحادیه‌‌ کشوری کیف و کفش گفت: در این نمایشگاه علاوه بر تولید کنندگان داخلی، کمپانی ها و تولیدکنندگان برخی کشورها از جمله ایتالیا، ترکیه، چین، روسیه، هند، آلمان و فرانسه حضور می یابند و جدیدترین تولید ها صنعت چرم و صنایع مرتبط با این هنر صنعت را به نمایش عموم می گذارند . 

او بیشتر کرد: در چهار‌مین نمایشگاه در بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنعت های متعلق که در تالار های سالن ۸ ، ۹ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲ ، ۱۳ و فضای باز نمایشگاه میان المللی تهران برگزار خواهد شد، بیش از۲۳۰ کمپانی حضور خواهند داشت . 

شجری با بیان این‌که ۱۵۰ شرکت داخلی و ۸۰ شرکت فرنگی هستند، خاطرنشان کرد: قرار است هیئت های تجاری فرنگی از روسیه، چین، ایتالیا و ترکیه از نمایشگاه بازدید کنند و با کمپانی های اهل ایران وارد مذاکرات تجاری شوند . 

احمد ابوالحسنی مدیریت ستاد اجرایی چهارمین نمایشگاه دربین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنعت های متعلق نیز از حضور هیئت هایی از استان های متفاوت سرزمین از جمله خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان و همدان در این نمایشگاه خبر داد . 

او با ابلاغ اینکه چهار‌مین نمایشگاه دربین المللی صنعت چرم،کیف، کفش و صنایع وابسته در ۱۵ هزار متر مربع برگزار می شود، افزود: در حاشیه این نمایشگاه چهار نشست و کارگاه علمی و تخصصی با حضور استادان دانشکده ها ، متخصص ها و صاحبان صنایع چرمی مرزوبوم برگزار خواهد شد . 

ابوالحسنی بیش تر کرد: نمایشگاه چهارمین دوره خود را می سپری کرد و شاهد استقبال چشمگیر کمپانی های متفاوت داخلی و فرنگی هستیم و در مقایسه با پارسال در هر دو بخش داخلی و خارجی پرورش حدود ۱۵ درصدی مشاهده می شود . 

وی 

گفت: در چهار‌مین نمایشگاه در میان المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنعت های وابسته؛ انواع تولید ها و محصولات چرمی مشتمل بر کیف های متعدد اداری، زنانه، مردانه، انواع کفش های چرمی مردانه و زنانه ، محصولات لایه چرمی، اشکال خرقه های چرمی ، اشکال چرم گاوی ،چرم اشبالت، چرم میشی، چرم گوسفندی، چرم بزی، چرم مصنوعی، انواع دستگاههای لیزری، دستگاه پرس، دستگاههای جین زن، اشکال ماشین های دوخت و دیگر صنعت های و تجهیزات به سناریو گذارده می شود . 

چهارمین نمایشگاه میان المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنعت های وابسته با حمایت اتاق صنف‌ها کشور و همیاری انجمن صنایع چرم ایران، اتحادیه چرم و مصنوعات وابسته، اتحادیه کفش دست دوز، اتحادیه کفش ماشینی، اتحادیه سراجان، اتحادیه ساخت چرم مصنوعی و انجمن مدیران صنف کفش ایران برگزار می شود . 

معرفی دستاوردها ، ظرفیت ها و توانمندی های کارخانه ها، شرکت ها و کارگاه های داخلی، توسعه و گسترش صادرات و یافتن بازارهای تازه صادراتی از اهداف نمایشگاه می باشد . 

همچنین ارائه ظرفیت ها و توانمندی های صنعت چرم کشور، نمایش پایانی تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و فرنگی این حوزه، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال اکثر فناوری های روز به کشورمان، ساخت ارتباط‌های تجاری نو و تقویت ارتباط ها قبلی، انتقال دانش، تکنولوژی و تجربیات ، شناخت با الگوهای پیروز جهانی درعرصه صنعت چرم، آماده کردن مسئله های اضطراری برای سرمایه گذاری کمپانی های داخلی و فرنگی و کار آفرینی و اشتغال پایدار مهم ترین هدف ها برگزاری این نمایشگاه میباشد . 

چرم از گذشته در جهان بخشی از کالاهای لوکس محسوب می شد و همچنان برندها و نام‌های والا برای محصول ها خود از چرم به کار گیری می‌نمایند . 

کشور‌ایران با پیشینه سه‌ هزار ساله، اولی و قدیمی‌ترین تولیدکننده چرم دنیا می باشد . 

اثر ها باستانی به یادگارمانده از بازه پیش از تولد نشان می‌دهد که ایرانیان حدود ۱۵۰۰ سال قبلی از به دنیاآمدن از پوست برای تنظیم لباس، کفش و پیکار افزار استعمال می‌کردند . اولی کارخانه چرم‌سازی کشور‌ایران در سال ۱۳۱۲ در همدان و دو‌مین کارخانه در سال ۱۳۱۴ در تبریز تأسیس شد . 

ولی کشوری که صنعت چرم را به رونق و آوازه جهانی رساند ، ایتالیاست . اما روز جاری نیز جمهوری اسلامی ایران جزو ۳ کشور مهم در تولید پوست و صادرکننده تولیدها نیم ساخته محسوب می شود . 

همچنین کشورمان یکی از مطرح ترین تامین‌کننده‌های صنعت دباغی در جهان در مشاجره چرم سبک می‌باشد . 

البته کارگاه های چرم سازی سبک در کشور ایران مضاعف اندک میباشد و از آنجایی که اندازه پوست استحصالی فراوان بالاست و مصرف داخلی قابلیت و امکان جذب ۱۰ تا ۱۵ درصد پوست مو جود در بازار داخلی را دارد ؛ مازاد آن بصورت نصفه ساخته شده صادر می شود . 

حدود ۸۵ درصد از کل مقدار صادرات پوست ما به چهره سالامبور و وتبلو که جنس نیم ساخته میباشد ، صادر می گردد . 

ارزآوری این فرآورده هر ساله حدود۲۰۰ میلیون دلار هست . 

  • ۹۷/۰۷/۳۰
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی