پیامبر شجری رئیس اتحادیه کشوری کیف و کفش گفت: در این نمایشگاه علاوه بر تولید کنندگان داخلی، کمپانی ها و تولیدکنندگان برخی کشورها از جمله ایتالیا، ترکیه، چین، روسیه، هند، آلمان و فرانسه حضور می یابند و جدیدترین تولید ها صنعت چرم و صنایع مرتبط با این هنر صنعت را به نمایش عموم می گذارند .
او بیشتر کرد: در چهارمین نمایشگاه در بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنعت های متعلق که در تالار های سالن ۸ ، ۹ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲ ، ۱۳ و فضای باز نمایشگاه میان المللی تهران برگزار خواهد شد، بیش از۲۳۰ کمپانی حضور خواهند داشت .
شجری با بیان اینکه ۱۵۰ شرکت داخلی و ۸۰ شرکت فرنگی هستند، خاطرنشان کرد: قرار است هیئت های تجاری فرنگی از روسیه، چین، ایتالیا و ترکیه از نمایشگاه بازدید کنند و با کمپانی های اهل ایران وارد مذاکرات تجاری شوند .
احمد ابوالحسنی مدیریت ستاد اجرایی چهارمین نمایشگاه دربین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنعت های متعلق نیز از حضور هیئت هایی از استان های متفاوت سرزمین از جمله خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان و همدان در این نمایشگاه خبر داد .
او با ابلاغ اینکه چهارمین نمایشگاه دربین المللی صنعت چرم،کیف، کفش و صنایع وابسته در ۱۵ هزار متر مربع برگزار می شود، افزود: در حاشیه این نمایشگاه چهار نشست و کارگاه علمی و تخصصی با حضور استادان دانشکده ها ، متخصص ها و صاحبان صنایع چرمی مرزوبوم برگزار خواهد شد .
ابوالحسنی بیش تر کرد: نمایشگاه چهارمین دوره خود را می سپری کرد و شاهد استقبال چشمگیر کمپانی های متفاوت داخلی و فرنگی هستیم و در مقایسه با پارسال در هر دو بخش داخلی و خارجی پرورش حدود ۱۵ درصدی مشاهده می شود .
وی
گفت: در چهارمین نمایشگاه در میان المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنعت های وابسته؛ انواع تولید ها و محصولات چرمی مشتمل بر کیف های متعدد اداری، زنانه، مردانه، انواع کفش های چرمی مردانه و زنانه ، محصولات لایه چرمی، اشکال خرقه های چرمی ، اشکال چرم گاوی ،چرم اشبالت، چرم میشی، چرم گوسفندی، چرم بزی، چرم مصنوعی، انواع دستگاههای لیزری، دستگاه پرس، دستگاههای جین زن، اشکال ماشین های دوخت و دیگر صنعت های و تجهیزات به سناریو گذارده می شود .
چهارمین نمایشگاه میان المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنعت های وابسته با حمایت اتاق صنفها کشور و همیاری انجمن صنایع چرم ایران، اتحادیه چرم و مصنوعات وابسته، اتحادیه کفش دست دوز، اتحادیه کفش ماشینی، اتحادیه سراجان، اتحادیه ساخت چرم مصنوعی و انجمن مدیران صنف کفش ایران برگزار می شود .
معرفی دستاوردها ، ظرفیت ها و توانمندی های کارخانه ها، شرکت ها و کارگاه های داخلی، توسعه و گسترش صادرات و یافتن بازارهای تازه صادراتی از اهداف نمایشگاه می باشد .
همچنین ارائه ظرفیت ها و توانمندی های صنعت چرم کشور، نمایش پایانی تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و فرنگی این حوزه، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال اکثر فناوری های روز به کشورمان، ساخت ارتباطهای تجاری نو و تقویت ارتباط ها قبلی، انتقال دانش، تکنولوژی و تجربیات ، شناخت با الگوهای پیروز جهانی درعرصه صنعت چرم، آماده کردن مسئله های اضطراری برای سرمایه گذاری کمپانی های داخلی و فرنگی و کار آفرینی و اشتغال پایدار مهم ترین هدف ها برگزاری این نمایشگاه میباشد .
چرم از گذشته در جهان بخشی از کالاهای لوکس محسوب می شد و همچنان برندها و نامهای والا برای محصول ها خود از چرم به کار گیری مینمایند .
کشورایران با پیشینه سه هزار ساله، اولی و قدیمیترین تولیدکننده چرم دنیا می باشد .
اثر ها باستانی به یادگارمانده از بازه پیش از تولد نشان میدهد که ایرانیان حدود ۱۵۰۰ سال قبلی از به دنیاآمدن از پوست برای تنظیم لباس، کفش و پیکار افزار استعمال میکردند . اولی کارخانه چرمسازی کشورایران در سال ۱۳۱۲ در همدان و دومین کارخانه در سال ۱۳۱۴ در تبریز تأسیس شد .
ولی کشوری که صنعت چرم را به رونق و آوازه جهانی رساند ، ایتالیاست . اما روز جاری نیز جمهوری اسلامی ایران جزو ۳ کشور مهم در تولید پوست و صادرکننده تولیدها نیم ساخته محسوب می شود .
همچنین کشورمان یکی از مطرح ترین تامینکنندههای صنعت دباغی در جهان در مشاجره چرم سبک میباشد .
البته کارگاه های چرم سازی سبک در کشور ایران مضاعف اندک میباشد و از آنجایی که اندازه پوست استحصالی فراوان بالاست و مصرف داخلی قابلیت و امکان جذب ۱۰ تا ۱۵ درصد پوست مو جود در بازار داخلی را دارد ؛ مازاد آن بصورت نصفه ساخته شده صادر می شود .
حدود ۸۵ درصد از کل مقدار صادرات پوست ما به چهره سالامبور و وتبلو که جنس نیم ساخته میباشد ، صادر می گردد .
ارزآوری این فرآورده هر ساله حدود۲۰۰ میلیون دلار هست .
- ۹۷/۰۷/۳۰