یکی دیگر از معضلات ما هزینههای فروشگاهی میباشد و اینکه وقتی که مجتمع تجاری بهرهبرداری می گردد آغاز از برندهای فرنگی دعوت به همکاری می شود و این کار سبب شده تا بضاعت رقابتی تولید کننده داخلی نسبت به مارک فرنگی کمتر شود .
سیدجواد حسینی خواه تشریح کرد: فرهنگسازی به نوعی است که مردمان بیشتر به مارک خارجی تمایل داراهستند و این منجر تقویت واردات شده و ایجاد داخلی در لبه قرار گرفته میباشد . انتظار ما حمایت هم از سوی دولت و هم ا ز سوی ملت میباشد چون با اعتمادی که به کالای خویش داریم میتوانیم حالت خیر و خوبی را برای مملکت خود آماده کنیم .
قائم منزلت مدیرعامل در ادامه سخنانش افزود: خوشبختانه از سالی که شروع به کار کردیم تمام محصولات خود را به نحو احسن عرضه کردهایم . بخش اعظم مشتریان ما کسانی هستند که قبلاً از چرم به کارگیری کردهاند و همین سبب ساز رونق چرم مارال گردیده زیرا مشتری تفاوت کیفیت را لمس می کند .
وی تاکید کرد: در کشورایران الگویی برای خود پیدا نکردیم تا دنبالهروی آن باشیم و این باعث شد تا کشورهای اروپایی را الگوی فعالیت خویش قرار دهیم و در همین راستا با بهرهگیری از تجربیات مهندسان و طراحان فرنگی توانستیم کالایی شبیه کالای خارجی ساخت کنیم . به این روش که طراحان داخلی را طی دورههای آموزشی به کشورهای اروپایی فرستادیم تا بتوانیم نیز با جد پیش رویم و نیز طراحانی قدر رشد داده باشیم که هم حالا ماهیانه ۲۰ هزار قطعه چرمی ایجاد می کنیم که نسبت به فصول متغیر می باشد .
او ادامه داد: انگیزه ما طی ۳ سال اخیر کیفیت، رضایت مشتری و صادرات بوده که متاسفانه بهایی برای ارائه محصول با کیفیت دریافت نکردیم .
مارال چرم از حیث کیفیت و بها در کشور حرف اول را میزند زیرا استانداردهای ما در تمام تولیدها یکسان هست .
حسینی خواه در نقطه نهایی ضمن اشاره به این مسئله که سیاستهای کلان بایستی واقعبینانه در جهت حمایت از تولید باشند افزود: جمهوری اسلامی ایران ۸ درصد پوست گوسفندی دنیا را دارد که اکثر این تولیدات به رخ خام صادر می شود و هیچ حمایتی از سوی دولت جهت تبدیل این مواد به پوشاک به کار نیامده هست و برای جذب بازرگانان فرنگی بستری فراهم نگردیده می باشد .
- ۹۷/۰۸/۱۲